söndag 26 juni 2011

Typisk svensk midsommar

Mia säger:

... fick vi allt! Precis som i "Abbas reklam" där man dukar midsommarbordet ut och in hela tiden. I vårt fall fick vi ställa in den inplanerade stugplanen och fick en spontan "plan B" hos fantastiska Björn på Grisbacka istället. Vi var 12 vuxna och 15 barn och vi hade absolut inte fått plats inomhus i vår lilla miniatyrstuga i Mölle så tack Björn för att du ställde upp med ditt hem som "plan B" denna midsommarafton. Vi hade en supertrevlig midsommarafton med god mat, god dryck, gott sällskap, midsommarstång och sånger - precis som en trevlig midsommar ska vara!

Sonen och kompis Gustav vid fina midsommarstången

Midsommardagen var utsovardag så gott det gick och sen bar det av till Leos Lekland med en annan familj. Tack och lov lite barn där så ljudnivån var inom hanterbara gränser för föräldrarnas huvuden för dagen ;).
Jag och maken avslutade kvällen med en bra film och det tror jag nog att det var fler par som gjorde "dagen efter midsommar".

Idag har vädret verkligen varit till- och från! Gud vilka väderomslag vi har haft! Jag hade tänkt mig att få lite tid att börja få ordning på alla igenvuxna rabatter och land men det var bara att lägga ned det eftersom man inte kunde lita på regnet minut för minut. Vi tog istället en innefixdag med bl a lite bakande. Jag bakade en rabarberkaka i långpanna med kaneltopping och dottern fick exprimentera fram sitt egna bakverk som hon blev så nöjd med. Lämpligt nog kom det förbi några vänner som vi bjöd på fika på altanen.


Gummans fina kaka!


Rabarberrutor med philadelphiatopping med kanel

Barnen fick också (för ovanlighetens skull) tillåtelse att leka ute i regnet. Tänk vad kul det kan vara att bli dyngblöt!



I veckan ska jag försöka att äntligen få gå på semester. Planen var att gå nu till midsommar men jag hann inte med allt så det blir tyvärr att gå in lite i veckan för att få gjort det sista.
För ni som har kunnat börja sin er semester hoppas jag att ni får en härlig start på semestern!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar