måndag 8 augusti 2011

Tillbaka till verkligheten

Mia säger:

Nu tillbaka till verkligheten och till bloggen efter lååååååååångt uppehåll - sorry! Det var helt enkelt väldigt körigt innan jag gick på semester och nu under semestern var vi mestadels i stugan och där finns ingen uppkoppling. Jag har fortfarande inte fått kläm på hur jag ska lyckas göra blogginlägg via min Iphone så tyvärr gick inte det heller.

Nu alltså tillbaka till allt, jobb, tider att passa, rutiner och stress men jag håller med Maria, det är ändå liksom skönt att komma tillbaka till rutinerna igen. Ingen träning och bara ätit och druckit gott känns i kroppen och alla kläder har lyckats "krympa" under dessa veckor, herregud så det stramar överallt ;)!

Min semester har säkert som alla ni andra också varit fantastiskt bra, vilket väder vi har haft! Jag hade tänkt att skjuta alla trista göromål (så som trädgård) till dåliga dagar men dom har liksom aldrig riktigt infunnit sig så det har bara blivit lata dagar hela juli.

Vi bestämde oss faktiskt bara för att vara hemma i sommar och skippa Stockholm och Gotland som vi alltid annars brukar åka till om somrarna. Har man stuga så känns det synd att inte utnyttja den korta ledighet som man ändå har. En sväng till Höga Kusten till bloggsvägerska och bror hann vi också med som var så himla trevliga dagar!

Här kommer lite bilder och en snabbsummering av semestern och vad jag har gjort under min frånvaro från bloggen:

Min stora tjej fyllde 8 år i början av juli. Mycket nöjd över sina nya marsvin oxå!

Barnkalas!


Hon ville ha "Trasselfläta" på sitt kalas. Hrm... jag försökte i alla fall ;)


Dottern med kusinen från Stockholm. Utklädda till "Isberg" som är min och syrrans gamla kläder från då vi deltog i Kanevalen i Trinidad/Tobago för tusen år sedan.


Kvällsvy ifrån stugan i Mölle, Obbola


En och annan båttur har vi hunnit med...


... och många av turerna gick till Simphamn


Simphamn


Lagomt stort och passande förkläde till grillmästarbrorsan ;)


Min käre bror

"Hedvig-vagnen" har nu fått en "Helge" på taket :)

.... och så här kan det gå efter allt rosévin, grill och feta såser ;)
Imorgon har jag och maken 3-årig bröllopsdag (har varit ihop i 11 år) och har fixat barnvakt för att gå ut och äta. Vips så slog det mig att "vardagen" och "rutinerna" inte höll värst länge... Det vankas ju vin imorgon igen ;)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar