tisdag 5 juli 2011

Fikadate och shopping

Malin säger:

Idag var jag bjuden till Rita på lite fika och lek. Mycket, mycket trevligt, gillar verkligen människor som Rita som bjuder på sig själva, blir mer levande samtal då. Lite avis vart jag också eftesom gatan hon bor på kryllar av ungar. Vi bor på en liten gata där det nästan inte bor några barn, det kräver mycket mer planering när de nu börjat bli så gamla att de vill träffa kompisar mest varenda dag. På Ritas gata var det minsann bara att släppa ut onga, så kom det en hord av leksugna kompisar. Kanske vore något för mäklarna att börja ta med i husbeskrivningarna, kan ju vara tvärtom också. Finns säkert en del som inte vill bo på gator där det bor massa snorungar som börjar tjoa sju på morgonen :-)
När Per kom hem flydde jag fältet och åkte till strömpilen och inhandlade lite ansiktskrämer och skor. Har ju inte direkt brist på just skor men saknar ett par sommarskor som har lagom klack. Nu har jag just lagt barnen, tappade tålamodet men hittade det igen. Nu tror jag dom sover. SKÖNT! dax att trycka en packe ballerinakex. Är ändå försent att fixa kroppsformen den här sommaren, lika bra att njuta istället.

Rita


Mina nya skor...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar