lördag 18 juni 2011

Glad och oväntad överraskning med posten

Mia säger:

Efter en lång arbetsfredag med resa och sen hemkomst kände jag mig på allmänt dåligt humör och liksom slut. Inte blev humöret bättre efter att jag hämtat barnen hos mamma som hämtat barnen för dagen (maken bortrest) och väl hemma med upphämtade pizzor i bilen inser jag att vi är UTELÅSTA! Jag hade stressat iväg tidigt igår morse och helt enkelt glömt husnyckeln hemma. Med maken i Stockholm blev det också svårare att ta hans nyckel. Tack och lov har mamma en extra nyckel och hade inte hunnit åka iväg till stugan som hon skulle till på kvällen så vi tog oss in, sent om sänder. Barnen var trötta, griniga och frusna och deras mamma om än änu grinigare.

Efter en kvällsrunda till brevlådan som jag hade glömt bort att tömma vid hemkomsten upptäcker jag ett handskrivet kuvert till mig. Det är verkligen varje dag det kommer ett sådant! När jag öppnade brevet blev jag verkligen överraskad och humöret vände på en gång! En jättegullig kvinna som jag träffade på det senaste bröllopet vi var på (brudens mamma) hade skickat mig ett vackert halsband och några jättefina rader! Jag blev verkligen så glad och faktiskt rörd över hennes fint skrivna kort till mig.




Hon är smyckesdesigner/tillverkare och säljer sina fina smycken hos butiken Hjärtero här i stan. Jag har sett andra smycken hon gjort och allt hon gör är verkligen så vackert och stilrent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar